dinsdag 20 juli 2010

Heet Dushanbe

Alweer drie dagen in Dushanbe en ik tel af wanneer we richting het basiskamp gaan. In de stad is het rond 10:00 uur 's ochtends als 32 graden en in de middag in de zon is het ruim boven de 40 graden. Wat een hitte. Verder is het centrum van de stad niet heel erg groot, eigenlijk is het niet meer dan een lange boulevard, Rudyaki street, waar de meeste overheidsgebouwen, restaurants en winkels aan zitten. Al een paar keer ben ik heen en weer over deze straat gelopen, op zoek naar leuke tentjes om te genieten van een heerlijke shashlick bijvoorbeeld. Het hotel is Sovjet-stijl groot en onpersoonlijk, maar verder prima. Gelukkig doet de airco het er, anders zou ik denk ik de hele dag in een koud bad zitten. Vandaag of morgen komt het team terug van hun trekking, ik ben benieuwd hoe dat is geweest. Donderdag vliegen we dan via Dzhirgital per helikopter naar het basiskamp.