woensdag 14 juli 2010

Iemand een stroopwafel?

De rugzak is ingepakt. Veel van de uitrusting is al eerder per cargo op weg gegaan naar Tadzjikistan maar toch blijft er nog voldoende over voor een volle rugzak. Donzen slaapzak, matje, branderset, thermoskan, verschillende handschoenen want tijdens mijn laatste klim op Aconcagua had ik TE koude handen, GPS, en verschillende lagen kleding, voornamelijk Icebreaker die ons tijdens deze expeditie geholpen heeft. Steeds kruis ik weer een item weg van mijn paklijst tot ik op de vloer van de kamer alle spullen op één grote hoop heb. Zoals altijd lijkt het weer veel te veel om mee te nemen. Dus gaat het pakken altijd in een paar beurten. De eerste keer kom ik er inderdaad achter dat het niet gaat passen. Dus blijven er een aantal dingen thuis, meestal is daarbij kleding het eerste aan de beurt. Dan nog een 2e keer en vervolgens bij de 3e keer klopt het en gaat de rugzak niet meer open tot vertrek. In mijn handbagage (tot 8 kilo) gaan naast mijn camera, de satelliettelefoon en een boek ook nog een paar pakken stroopwafels. Altijd handig om bij te hebben om cadeau te doen aan mensen wiens hulp je nodig mocht hebben..