zondag 22 augustus 2010

Expeditie afgesloten

De expeditie zit er op. Ruim vijf weken Tadzjikistan en een hele mooie top. Mijn derde 7000-er. Ik heb er een goed gevoel aan over gehouden hoewel het qua lokale organisatie niet altijd even goed georganiseerd was. Hierdoor kostte het soms veel energie en moeite om dingen geregeld of beantwoord te krijgen. Het voordeel was dat mijn kennis van het Russisch weer in sneltreinvaart bijgeschaafd werd, dat dan weer wel..
Of ik nog eens terug ga naar Tadzjikistan? Geen idee. De Pamir is fantastisch en het Fann gebergte wat de rest van mijn team vooraf bezocht leent zich uitstekend voor prachtige trektochten. Wellicht dat ik nog eens terug keer. Mijn enige advies zou zijn dat je of helemaal onafhankelijk kunt reizen, of dat je vooraf heel goed uitzoekt met wie je lokaal "zaken" mee doet.
En daarnaast zijn een paar dagen Russische les zeker aan te bevelen..!
Maar dat ik nog eens terug keer naar het hooggebergte is zeker, en dat dit wellicht weer in een Russisch-talig land zal zijn; die kans is ook groot..
Maar de DUTCH PAMIR EXPEDITIE 2010 zit erop... veel plezier bij het teruglezen van de verhalen of het bekijken van de nieuwe aangevulde foto's.

klik hier om terug te keren naar het begin van deze BLOG

Geen opmerkingen:

Een reactie posten