donderdag 19 augustus 2010

Rennen voor Dollars

Na slechts vier uur slaap tol ik uit mijn hotelbed en wandel ik alweer het 32 graden hete Dushanbe in. Bij en rond de bazaar loop ik de tientallen reisbureautjes af op zoek naar het kantoor van Air Baltic. Uiteindelijk vind ik het pas via Google Maps... Ik wil mijn internationale ticket naar een week eerder verzetten en de dame begint op haar nieuwe laptop te rammelen. Ik hoor de kassa in haar achterhoofd al rinkelen. "Yes, no problem" Het aanpassen van het ticket komt er eigenlijk op neer dat ik gewoon een nieuw ticket koop. Voor bijna 600 US$... Of nog een volle week hier duimen draaien... Naar huis! Alleen moet ik cash afrekenen en kom ik 55 dollar te kort... Een hardlooprondje in de stad onder snikhete zon langs verschillende pinautomaten en banken volgt om de restererende dollars te vergaren. Terug naar het kantoortje waar ik haar een bezwete pak dollars in de handen frommel. Ik heb mijn ticket, op weg naar huis!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten